Friday, March 28, 2008

tag superhero


OK. Orang dah mula bising-bising bertanya bila aku nak buat 'tag' oleh Spenderman. Ya. Ya. Aku buatlah ni. Terlebih dahulu, terima kasih kepada Spenderman atas tugasan yang dimandatkan.

1. Apa 'superpower' idaman anda? Satu sahaja.
'Superpower' idaman aku adalah menyerap tenaga kemarahan, panas baran, kejahatan, ketidakadilan, kekufuran dan semua yang sekutu dengannya, hanya menggunakan tuala. Pelik? Pelik tapi benar, kalian.

2. Siapa 'superhero' atau watak yang mempengaruhi pilihan itu?
Aku nak 'eksen' dan cakap bahawa ini tak dipengaruhi mana-mana watak. Al-maklumlah aku jarang menonton cerita-cerita 'superheroes'. Tapi aku ada juga menonton Totally Spies, Kim Possible, My Life as a Teenage Robot, dan juga mengenali Rouge X-Men. Semua ini watak yang aku gemari tapi tak mempengaruhi pilihan aku. Asasnya tetap sama: Ingin mengalahkan kejahatan. Aku percaya bahawa pilihan aku ini lebih dipengaruhi oleh pramugari-pramugari kapal terbang yang memberi tuala panas untuk menyegarkan penumpang. Mungkin juga dipengaruhi oleh iklan 'kitchen towel' yang pantas menyerap tumpahan cecair. Dan satu lagi iklan wanita yang malas aku nak sebutkan di sini.

3. Kenapa 'superpower' yang itu?
Senang saja alasan aku. Kerana aku pemalas. Bukankah lebih baik aku kasik tuala saja kepada musuh aku dan dia terus saja menjadi tenang, daripada aku berlawan-lawan dengan penuh aksi tonggang terbalik dan berpusing-pusing untuk meraih kemenangan? Kenapa nak bersusah-susah sedangkan kita diberi kelebihan untuk memilih 'superpower' idaman kita di dalam 'tag' ini? Hiduplah dengan mudah, supaya darah kita tak tinggi, kencing kita tak manis. Memberi tuala panas adalah kerja yang tak memenatkan. Kualititas maksima yang aku perlukan hanyalah mengenalpasti orang itu benar-benar jahat atau marah dan bukannya sedang menjalani penggambaran filem atau pun terdesak hendak ke tandas. Intuisi sebegini tak memerlukan tenaga. Tambahan pula, kostum aku tak sesuai untuk bertendang-tendangan, berterbang-terbangan dan membuat aksi-aksi 'cheer-leading' di medan perang.

4. Apakah kelemahan kamu?
Oh. Aku sangat tak boleh nampak cecair dan bendalir. Kalau nampak, pasti aku akan lap hingga kering sehingga menggangu-gugat kerjaya aku sebagai 'superhero' idaman Malaya. Kalau kalian nak gaduh-gaduh, lawan-lawan secara fizikal, aku minta tolong sangat-sangat kalian jangan berpeluh. Karang sibuklah aku mengelap peluh kalian daripada menyerap aura jahat. Untuk itu, aku akan menggesa kerajaan agar memastikan seluruh rakyat Malaysia memakai deodoran anti-peluh, terutama sekali bagi mereka yang suka buat jahat dan berkejahatan tinggi. Jangan lupa 'spray' di dahi bagi mengelakkan peluh jantan daripada mengalir.

5. Apakah nama 'superhero' kamu?
Namanya, seperti tuala itu, yang menyerap tenaga jahat: Towel Lady. Kalian jangan pandai-pandai pula nak 'translate' nama 'superhero' ini ke Bahasa Melayu tunggang langgang hingga berbunyi 'tuala wanita'. Dan jangan bagi 'pet name' yang berunsur-unsur itu. Aku piang kang. Watak 'superhero' aku ini bukan sahaja memberikan tuala panas iaitu senjatanya yang berkuasa menyerap aura jahat, malahan dia juga menggunakan tuala sebagai kostumnya. Kalian perasan yang aku menggunakan kata ganti diri kedua iaitu 'dia' dan bukan 'aku' disitu? Kerana dia berkemban dan aku tidak. Haha. Hei. Hei. Jangan meliar fikiran tu. Fokus kalian, fokus!

6. Motto 'superhero' kamu pula?
Sambil berlalu pergi dan menoleh sekilas ke arah bekas musuh aku yang kini telah tenang dan insaf aku akan berkata, 'Fits me, my body, my life.'

Ahahahahahhahahahahha.

Dengan ini aku 'tag' manusia-manusia yang ingin mempamerkan kuasa di dalam diri mereka. Malas aku nak sebut nama kerana tak mau serabut otak kalian memikirkannya.

Sekian. Selamat berhujung minggu. Bzz, hutang langsai. OK tak?

5 comments:

myra said...

jet
kamu tau saya bayangkan kamu ape??
sanita!!
ahahaha
dan saya terbayangkan giant sanita!

Minci said...

Omg.. Sanita adalah satu2nya tuala yg dijual masa kat skola dulu..
hahahaha
sbb tuh kalo outing jer beli pad.. ha ha ha

myra said...

i like whisper

Spenderman said...

Huishh la...
Power hebat-hebat belaka. Takleh lawan nih. Tuala goodmorning powernya ape jett?


Ps-Jadi superhero awk tu, jgn pakai tuala je aaa... Bahaya. Hehehe...

bZz said...

Lupe...

"JETT... Bangun.... Dh nak abis bulan March... Bangun..."



Sila refer friendster kamu...