Tuesday, September 25, 2007

saiz kasut


Picture; credits to: Paws in Shoes

Lama tidak di'update' atas sebab kemalasan yang julung-julung kalinya. Meh lah. Aku cerita. Cerita cikai saja ni. 'Short but sweet'.

Anak kecil bernama Tisyia, ikut ibunya pergi membeli kasut raya. Kasut raya ibunya, ya. Bukan untuk si Tisyia yang berusia dua setengah tahun itu [aku bantai saja umur ni, lebih kuranglah.] Di kedai kasut orang dewasa tu, ibu Tisyia pun mencuba-cuba kasutnya. Tisyia yang kecil turut mencuba. Banyak pasang yang dicubanya.

Tiba-tiba Tisyia 'menonong' berjalan ke arah kaunter. Disuakannya sepasang kasut besar yang disukainya kepada penjaga kaunter. Mulut kecilnya laju berkata:

"Kasut ni....saiz untuk 'kite' ada tak?"

Walaweiihh. Tercampak aku. Pandai betul. Takut kena culik je budak ni.

Salam sayang. [Muahahahhahaha]

5 comments:

bZz said...

Dier ambik tumit tinggi atau kasut biasa Jett?

Nur Amirah Shaharom said...

Haha! Cantek je gi kat counter gtu.
Pandai2..

sheiLazRienRamli said...

k0 tau ak jojet.. aku kalo nak cr kasut mmg susah .. sbb kaki aku pAnjang.. sadis tul .. eyh.. x carik lagik kasut raya tahun nie *wink

notakaki: ade connecti0n x ngan post ko nie?!

jetjetsemot said...

bzz..enta la..tak tanya lak secara detail..hehe..

nur amirah..tu la saikosis la budak tuh..gile berani..

majodjodjod..bantai la..ko nak ckp pasal kasot..leh la diterima akal..aku pun ade kasut raya la..hoho..ko bile balik msia..

Minci said...

matilah aku tercampak berkilo2 meter jugak dgr citer nih.. sgtlah terbayang kecomelan dia ketika itu.. ahaha.. aku ingat dia gi kaunter nk bayar kasut tuh.. lagi drama rupanya.. ;P