Tuesday, June 05, 2007

maafkan


Hmm. Dalam sesetengah perkara, 'IGNORANCE IS NOT A BLISS'. Dalam erti kata lain, perkara itu akan sentiasa bermain dalam kotak minda walaupun kita mencuba keras untuk menghindar diri daripada memikirkannya. Aku berperasaan kuat bahawa aku patut buat kenyataan ini dan 'postpone' taggy Fizatul. Kerana hakikatnya selagi aku mengabaikan perasaan ini, aku tak rasa aku akan dapat melalui minggu ini dengan aman.

Apa yang aku ingin nyatakan adalah berkaitan isen 'Bodoh-bodoh alang' yang aku taip bertarikh 15 Mei 2007 dan secara lebih spesifik, tentang perkara ke-4. Kurangnya sensitiviti aku menyebabkan aku tak teringat bahawa isen dan blog bukanlah rahsia malahan menjadi tatapan dan bacaan sesiapa sahaja yang ingin membaca. Jika ditakdirkan bahawa orang yang dimaksudkan akan membaca tulisan mengenai dirinya dalam mana-mana isen, maka akan bacalah dia akan kisahnya. Dan begitu juga halnya dengan isen yang aku nyatakan di atas. Oleh itu, aku dengan rasa rendah diri, ingin meminta maaf kepada mereka yang terlibat.

Along aku pernah menghadiahkan aku gajah kecil dengan tulisan 'I know I am headstrong. But I am never too big to admit that I am wrong'. Memang aku seorang yang degil tapi sejak itu, ayat ini menjadi antara prinsip hidup aku. Bermula di situ, selagi aku tidak meminta maaf bilamana aku salah, jiwa ini tak akan tenang dan sentiasa dibuai resah. Dan aku tak akan dapat lalui hari-hari aku seperti mana biasa.

Apa yang aku benar-benar ingin luahkan sekarang adalah: 'As much as I am entitled to come up with an opinion, I have not got the right to hurt anybody's feelings. I dare to admit that the way I wrote was harsh and rude. I apologise for the lack of sensitivity whilst the entry was written. And above all, sorry for the trouble that I have caused'. Dan aku berharap agar tak akan ada lagi insiden dimana aku menyakiti hati orang lain secara 'direct' pada masa akan datang.

Kepada mereka yang aku tujukan isen ini, harap maafkan. Dan kepada kalian yang tak terlibat, harap abaikan.

5 comments:

Anonymous said...

weih..laaaa..jet ni..aku yg patut mintak maaf..ko takde salahnyer..tp..actually..thanks tho..hehe..betulla kata pepatah..setiap kejadian tu ada hikmahnya.. :)

pengurus za said...

aiyok!!
tak tahu..aiyok!!

jetjetsemot said...

jgn adu2 domba men..ikat kat pokok kang..

Minci said...

dah ikat, ltk kerengga sekali..

bZz said...

Minta maaf
= Kurang ego + disayangi + kurang dosa + tambah kawan + kurang musuh + kurang masalah + tambah senyuman + ajinomoto dan byk lagilah...