Friday, February 16, 2007

darah...darah..kami cedera parah..........


Kami demam. Perkataan 'Kami' merujuk kepada kepala, tangan, kaki, badan dan anggota lainnya pada badan saya. Kami telah telan paracetamol sebanyak 2 biji dan ibuprofen sebanyak 2 biji juga. Lagaknya demam kami tak surut, kami akan menelan berdozen-dozen ubatan dari jenis yang sama supaya kami masuk ke bahagian kecemasan hospital. Kami bukanlah demam sangat. Kami bukanlah jenis orang yang berdemam-demaman. Dan jika kami sakit, kami jarang-jarang nak makan ubat. Kerana kami tau bahawa kami selalu kena jangkitan virus saja yang akan surut jika kami buat endah tak endah saja dengan beliau. Bila kami makan ubat maknanya kami terdesak. Kami tidak mahu sakit kerana apabila sakit, kami tidak dapat ke sekolah. Kami gemar ke sekolah. Di sekolah kami ada seorang jejaka idaman hati. Jika kami tak pergi, kebarangkalian kami untuk bersua muka dengan beliau amatlah rendah. Malahan minggu hadapan adalah minggu terakhir kami bersekolah dekat dengan beliau. Jadi kami ingin meluangkan masa kami dengan beliau dengan jayanya supaya kami dapat mengambil gambar memori yang banyak bersama beliau. Kami berharap kami tidak demam teruk. Kami tak mau menghabiskan masa hujung minggu kami dengan berbungkus selimut bilamana kami perlu membeli kasut baru bagi menggantikan kasut kami yang sudah koyak. Juga membeli beg sekolah yang nasibnya sama koyak. Banyak barang-barang kami yang sudah koyak. Otak kami juga koyak rabak akibat ilmu yang tidak tersusun didalamnya. Hasil taipan ini adalah bukti kekoyakkan otak kami. Hati kami juga koyak rabak kerana tiada tukang jahit yang menjahitnya. Kami harap jejaka idaman belum berkahwin. Tapi kata Biskut muka, "Assume all guys are taken unless proven otherwise." Kami pasrah lantas melihat jejaka dari kejauhan. Jejaka tinggal di jalan Garstang yang tidak jauh dari kediaman kami. Kami ingin meninjau rumah beliau lantas melihat jika ada bukti-bukti perkahwinan. Masalahnya, kami tidak tahu nombor rumah beliau. Kerana rumah beliau dekat dengan hospital, beliau telah memberi nombor telefon beliau kepada Jaspalela, seorang rakan sekerja beliau supaya beliau boleh dihubungi jika tenaga kerja lebih diperlukan pada hari-hari yang sibuk. Jika kami mahu, kami boleh memabukkan Jaspalela dan kemudian meminta nombor tersebut dari beliau. Sebenarnya, kami boleh saja minta nombor tersebut tanpa segan silu tapi fakta menyatakan bahawa kami ini tidaklah tidak malu. Lagipun, kami ini orangnya hidup dalam angan-angan dan kami tidaklah mempunyai semangat yang melampau. Bila begini, barulah kami sedar bahawa kami ini dilahirkan dengan darah pengekor [stalker - menurut kamus bermakna orang yang mengendap binatang liar. Dalam situasi ini kami adalah pengendap dan beliau adalah binatang liar] bilamana kami suka melihat dan menyayangi orang dari kejauhan dan tidak cuba memilikinya. Ini adalah hobi kami selain menjadi seorang paedophile. Tapi agak pelik memandangkan kami sedang melakukan rota di mana kami melihat ramai kanak-kanak berkeliaran tetapi tidak ada satu pun yang bertakhta di hati. Kecuali kanak-kanak bernama Sky tapi dia adalah sorang gadis kecil. Mungkin kami terpaksa menukar status paedophile kami kepada 'paedo's-father-phile' atau 'paedo's-doctor-phile'. Kepala kami sakit teruk seperti ada ketumbuhan didalamnya. Kami rasa kami mau tamatkan hari kami di sini saja. Jumpa lagi di masa akan datang kalian. Terima kasih kerana membaca isen otak koyak ini. Gambar di atas adalah Arif Chughtai yang kami rembat sesuka hati kami.

Arif Dasu 4 Regent Drive Fulwood Preston Lancashire PR2 3JA

Ya, sekarang kami sudah tahu nombor rumah beliau.

10 comments:

Biskut Muka said...

oh dear.. kesiannyer 'kami'.. mcm nih lah.. apa kata kiter humbankan rancangan ke hospital esok supaya demam kebah..

tahniah ok berjaya menjadi pengekor yg mantap.. lepas nih bolehlah hantar kad raya taupun kuih muih kat dia.. hehe...

omg.. gi rembat gamba arif chughtai tuh yg tk tahan tuh...

Biskut Muka said...

oh ya.. nanti aku buat biskut utk kau

pengurus za said...

aikk..
mane "kami" dpt alamat rumah dia?
pengekor setia betol
hahaha

jetjetsemot said...

kami sgt semangat ok..mnjadi stalker mmg specialty kami..nmenya ini kalu jodoh tidak ke mana..

yey!!dpt biskot-biskotan..da baek demam..saket tekak je..akan baek bile mkn biskot..

oo..korg..kelmarin besday anuar zain la..apela..x wish pon..sian die maa..

pengurus za said...

lorr..
camne leh terlepas ni
nway, hepi belated besday ncik anuar zain!!

daju said...

stalker berjaya...ehehh..
mntk tnjuk ajar..haha..

jetjetsemot said...

meh la klu nk blaja daju..yuran tahunan singget setengah je klu mauk jadik protege kami..

Myra said...

jettttttttt
aku demam nieeeeeeeee..

arif ni islam keeeeeeeeee?

jetjetsemot said...

arif ni islam..kami lihat die smyang di surau..dan bukanla di tokong atau di kuil..atau di gereja..maka islam insyaAllah..

Biskut Muka said...

ahahaha... kelaka OK~~
giller ah nak amek protege segala..

esih.. malasnyer aku nk on-call ptg nih.. huhu~~