Monday, August 27, 2007

Pencuri...pencuri.....





Assalamualaikum para semua diluar sana...first thing aku nk minta maaf if aku ada buat silap kat korang semua..terkasar bahasa ke....hari nie paling menyedihkan bg aku....peristiwa nie berlaku awl pagi tatkala bila aku mula bersiap2 utk bergegas ke tempat kerja...huhhh...y?..napa..?...napa terjadi pd diri aku n kenapa..?...mungkin ada hikmah disebaliknya...utk pengetahuan korang..aku ada menyimpan barang pusaka n sedikit wang saku di rumah(di simpan di dalam bilik sebelah..mesti korang tertanya2 ..knapa aku simpan kat bilik lain....


1. Kunci bilik aku rosak..

2. umah aku...aku seorang saja penghuni...


sambung balik cite tadi...tiba2 dgn kudrat Allah hati aku tergerak nk tgk brg pusaka tu n sedikit wang aku...tiba2...tiba2..........muka aku bertkr warna menjadi ala2 "incredible huge".nasib baik tak jd...mau pecah rumah tu...kalau pecah aku gak yg rugi...hehe..salingan je..utk memuaskan atau menghiburkan hati aku yg sedia sedih n marah tahap melampau...sbnarnya apa yg berlaku...wang n brg pusaka tu lenyap tak disangka.....perghh..dlm hati aku berkata...abis la mak aku marah aku(dlm fikiran dh terbyg muka mak aku yg marah)then trs aku call mak aku..Puan Hajah Zainab....


Aku: Assalamualaikum ma.....


Mama: Waalaikumsalam...ank ma sihat..?


Aku: sihat(padahal jantung dub dab dub dab)


Mama: Napa diam je nie.....


Aku: ada benda nk cita nie....


Mama:Apa dia...dah dpt jumpa bakal menantu mama ke...


ada ke kesitu lak mama aku nie..hehe


Aku: takdela...sbnarnya brg pusaka tu dh kena curi....


Mama: apaaaaaaaaaaaaaaaaa...........ko tau tak brg tu nilainya brapa..?


Aku: tau....


*sbnarnya pjg lagi mama aku membebel...boleh patah jari la nk type...so hr nie aku cuti..nevertheless....aku kn tabah..walaupun duit aku dh lesap n brg pusaka tu...hermmm...aku tak tau nk bercerita dgn sapa...so apa yg aku mampu meluahkan di blog ini je...tumpang blog ye kalian....


p/s : minta maap....aku nie fail dlm penulisan..huhu...

6 comments:

Minci said...

aku bersimpati dgn engkau Jay Aizat.. pastinya barang pusaka itu berharga sekali.. :(

jetjetsemot said...

ouh..innalillah [sume berita sedih, kena ucap ni kan?]..hope sumenya ok, ok sje..tumpang kemendenye, ini blog anda jua..

ni cuti, pesal x online?polis dah repot?ape barang pusaka tu?[byk soklan dalam minda]..

neway,tekke~

Anonymous said...

jay aizat ni duk blajar kat overc macam korang jugak ke?

masa blajar kalau boleh jgnlah bawak barang yang berharga. lebih lebih lagi barang pusaka. kalau dah jadi macam ni, nak menyesal pun dah tak guna...

lain kali hati2 ya...

jay aizat said...

thankz u all...mmg berharga ya amat...report polis dah buat..brg2 kemas..mama aku ckp brg tu nanti isteri aku yg nk pakai..lalu dia suh la aku jg..huhuu...dalam 5 angka gak la nilai dia ...td aku buat tafsiran nilai...amuro...aku dah abis study bow...aku berada di tanah air tercinta...maklum la aku duk srg...so kdg2 aku tak sedar apa yg berlaku..tq minci,jet n amuro...aku pun skang tgh berserabut..berdoa jela aku mampu...mudah-mudahan Allah memberi kesabaran dlm diri aku...

Anonymous said...

jay aizat.

keep on moving bro/sis.

maaf ada kekeliruan jantina di sini.

coz jay=laki, aizat=girl coz nama member girl aku aizat n jay,laki

jetjetsemot said...

haha..kasyah..jgn la girlkan dia..jay aizat tuh adelah bro mu..