Sunday, June 17, 2007

ayah dan mama


Hal ayah: Selamat Hari Bapa kepada semua bapa-bapa seantero dunia terkecuali bapa-bapa ayam yang membuat lagha di muka bumi ini. Aku wish ayah aku tadi melalui sms. Maklumlah, dah tau nombor yang betul. Ada hikmah gak aku salah nombor telefon last week. Takdelah aku malu sendiri pandai-pandai pergi wish dia Father's day pada hari yang salah. Alhamdulillah. Ayah straight away call aku bila mendapat sms ucapan aku. Katanya sedang menunggu giliran kat klinik. Nak jumpa doktor. Dia demam. Suara ayah serak. Bukan kondisi yang terbaik untuk menyambut hari istimewa ni. Aku harap ayah sihat cepat sebab terlalu banyak kerja yang perlu dia bereskan dalam minggu-minggu akan datang ni. Mungkin ayah aku tak macam ayah orang lain, tapi sayang, hormat, dan ingatan aku sentiasa ada untuk dia. Semoga ayah dipanjangkan usia dan mendapat rahmat serta perlindungan dari Allah dalam segala urusan. Sekali lagi, Selamat Hari Bapa! Good to hear from you, ayah!

Hal mama: Mungkin aku ini orang yang gila kerana selalu mintak mak aku pos benda yang bukan-bukan. Kalau boleh aku nak suruh dia pos double cheese burger McDonald, mihun goreng dia, kari ikan dia, dan donut Malaysia. Mak aku pulak jenis kalau aku teringin nak makan something, dia akan usaha sebaik mungkin untuk pos. Walaupun aku nak, tapi aku belum pernah suarakan minta pos double cheese. Takut kena lempang pulak. Heh, tadi mak aku cakap dia dah bungkus parcel aku yang insyaAllah akan dipos esok. Antara isi kandungannya? Bubur caca, sagun,nasi impit, serai, pokok pandan yang masih berakar, dan 10 biji telur masin. Hahah. Gembira ria aku mendengarnya. Mak aku berazam nak pos barang untuk raya sikit-sikit supaya lama-lama jadi bukit. Ye, mak aku suruh tanam serai dengan daun pandan kat belakang rumah ni. Aku harap pokok pandan akan hidup subur di tanah asing ini. Ammiinnnnnnn~

4 comments:

Minci said...

sewajarnya aku pun gembira ria dengar itu parcel mau mari.. miahaha

Anonymous said...

waah..sronoknye dpt parcel..
dpt parcel once a yr je skrg..
best ade own garden..bley bwt gardening yer..hehh..
pastu bley jual daun pandan..sini susah woo..nk cri..

bzz said...

Ouhh boleh post memende mcm tu ek?

Ayah saya. Masa hari bapa dier bantai minum air smpi 5 gelas kat chillies utk celebrate. mementang la fruit juice bottomless...

jetjetsemot said...

yasminci..yeh..gembire la kite..leh makan nasik lemak berbaur wangian pandan..hahah..

daju..yey..mmg sonok dpt parcel..sini pon, ntahla mana nk dpt daon pandan..ade kot..tp x pena jupe..x bes ade garden..xde org nk potongkan rumput..haha..

bzz..ikot hukum syarak, xle pos bende2 cmtu..tp sbb tak kantoi, sume bende pon mak saya pos..tmasokla belacan, ikan masin dan kaum yang sejenis dengannya..hoo...banyaknye ayah awk mnom air..takpelah dia..kasik dia celebrate puas2..sape belanja?