Monday, May 21, 2007

lembab deh


Banyak tidur bikin otak manusia lembab. Buktinya? Adalah aku. Iaitu:

1. Baca buku 18 kali pun tak masuk-masuk.
2. Inisiatif nak mula buat kerja ada, tapi kerja tidak langsung bermula kerana kitaran, "OK. Nak baca buku hari ni", diikuti "Apa ni? Tak paham!" dan kemudian, "Give-up~". Pusing kitaran selama seminggu, OK.
3. Blog ni takkan ada isi yang tak berguna apatah lagi yang berguna. Maka bersaranglah dikau. Laporpo!
4. Setiap hari liat nak bangun tidur. Pukul 10 baru leh jaga. Nak kena 2 orang kejut baru bangun.
5. Malas dan nervous nak pergi sekolah kerana ilmu yang kuranglah.
6. Menonton movie dan TV 24/7, dari celik ke tutup mata kerana tak berapa berusaha nak tolong diri sendiri.

Baiklah. Hadei.. Nervousnya nak pergi sekolah sok nih lantaran otak yang memang beku dahsyat tahap jula-juli bintang tujuh. Kerana ilmunya sudah tiada. Kerana tak tekan 'save' masa belajar dahulu. Apakah lower motor neuron? Apakah upper motor neuron? Apakah anatomi otak? Oh, apakah~

Semoga di hari kemudian, otak aku akan lebih pantas menangkap dan menyimpan ilmu. Ye, akan berusahalah aku. Gambatene! Oh, I need another dose of "Tentang dia".

2 comments:

Anonymous said...

jgn bimbang..aku kan ade
rakan sepermalasan mu...hahaha
mati la..aku pon malas jgk~

takpe, mari kite rajinkan diri drpd saat ini..janji??!!

jetjetsemot said...

janji jari kelingking..hahahah