Sunday, December 31, 2006

pengenalan wasaai studio




Adess. 31 Disember dah. The last day of 2006. Aku nak ambil kesempatan ni untuk buat pengenalan yang proper untuk wasaii studio.

Diasaskan pada 29 Disember 2006 bersamaan hari Jumaat (berkat ni), oleh the bos, encikbrahim*. Atas dasar apa? Fantasi nak ada recording company. Nak jadikan site ni tempat lepak-lepak anak buah katanya. Nak kongsi bersama hasil seni bakat-bakat baru yang dia jumpa. Nak play around dengan grafik. Nak olah sound. Seterusnya, aku nak kenalkan ahli-ahli wasaii studio. Nama-nama yang digunakan adalah bukan nama sebenar untuk melindungi privacy ahli.

The bos: Nama seperti yang tertera di atas. Lahir pada 26 Disember 1983, berbintang Capricorn. Diam di Sungai Siput, Perak sekarang dan beperkerjaan tetap. Beliau dalam proses menyambung pengajian untuk menjadi manusia yang lebih mantap dari segi ilmiah dan harta-nah. Berpengetahuan luas dalam bidang perkomputeran dan grafik. Mempunyai bakat dalam bidang muzik dan lulus bermain gitar. Mempunyai dedikasi kepimpinan yang memberangsangkan. Mempunyai naluri kelelakian yang lurus dan cenderung kepada gadis-gadis.

Pengurus: ZA*. Lahir pada 8 Februari 1983. Berbintang Aquarius. Masih dalam institusi pengajian di Preston, UK tetapi berasal dari Bagan Datoh, Perak. Tidak merokok. Sembahyang 5 waktu. Berperwatakan keibuan. Bertindak sebagai pembantu bos dalam hal pengurusan disiplin anak-anak buah. Dan supplier microphone untuk rakaman. Kepimpinan kuasa veto. Dan bercinta dengan bos. Juga dalam fasa mengenalpasti bakatnya yang terpendam.

Artisan: Biskutmuka* - Dilahirkan pada 5 Ogos 1983 sebagai bintang Leo. Berasal dari Subang Jaya, Selangor. Kecil tetapi berbakat besar. Bercita-cita untuk bekerja dengan United Nation suatu hari nanti, beliau masih menuntut di Preston, UK. Pernah merokok dan di'smack' tulang belakangnya agar tidak melakukannya lagi. Pernah berkolaborasi (ada ke perkataan ni?) dengan seorang pengarah muda, menyumbangkan suara sebagai narrator dalam sebuah filem pendek. Seorang yang berdedikasi dalam melakukan kerja yang dipertanggungjawabkan. Mempunyai latihan vokal secara ritual setiap kali mandi. Supplier speaker untuk rakaman. Mempunyai jiwa yang halus mulus dan cenderung kepada sajak-sajak indah. Masih mencari? Carilah beliau.

Artisan: Jetjetsemot* - Anak kelahiran 1 Januari 1984, berasal dari Kulai, Johor dan berbintang Capricorn. Masih menuntut ilmu kebatinan di Preston bersama ZA dan biskutmuka. Perwatakan manja. Tidak mempunyai sebarang kualifikasi dalam bidang hiburan melainkan membaca majalah hiburan dan ke pusat karaoke sekali sahaja sepanjang hidupnya. Juga pernah menjadi cover girl majalah Remajha. Bercita-cita untuk menjadi artis kalau hidupnya porak peranda.

Peminat fanatik/pengkritik: Natrah* - Lahir pada 3 Februari 1985, berbintang Aquarius. Berasal dari Negeri Sembilan dan sedang mengaji di Ukraine. Berperwatakan pengacara sekolah agama dengan nilai-nilai sahsiah yang membanggakan. Mudah didampingi dan baik budi pekerti. Berbesar hati untuk memberi nasihat tentang relationship malahan boleh mohon kerjasama ibunya untuk mencari jodoh. Juga aktif dalam persada politik Puteri UMNO.

Artis harapan: Jay Aizat*, lahir pada 26 November 1981 tapi di daftarkan secara sah ke pusat pendaftaran negara pada 28 Mac 1982. Berbintang berbalam-balam. Sama ada Sagittarius atau Aries. Menetap di Wangsa Maju, Kuala Lumpur. Berpekerjaan tetap dan arif tentang komputer dan seni grafik. Bergiat aktif sebagai penyanyi nasyid pada zaman persekolahan. Pernah berjumpa hantu tanpa kepala ketika menjemur pakaian.

Secara peribadi dan serius, boleh aku ringkaskan bahawa wasaii studio ini adalah tempat persinggahan untuk bertukar-tukar idea dalam bidang kemahiran masing-masing, sama ada seni muzik, grafik, komputer, sound editing, sajak, sastera, atau apa-apa saja topik yang boleh dikongsi untuk meluaskan lagi pengetahuan bersama. Di samping itu, tempat untuk menghilangkan tekanan dan menambah kenalan. Dan merepek meraban. Mungkin wasaii studio nampak seperti satu pengasasan yang tidak serius. Tapi, siapa yang pasti tentang masa depan?

Dengan ini aku akhiri isen ini dengan ucapan, selamat menghadapi masa depan!

24 comments:

Minci said...

nak tergelak ok baca pasal pengenalan setiap ahli.. aku dah ckp.. kau mmg ada bakat menulis nih.. tinggal nk promo luas2 jer...
paling tak tahan baca pasal 'perwatakan manja' jetjetsemot... hahahahaha~

approve sgt2 sume description... wasaiiiiiiiiii

Anonymous said...

miahahhah
ya,aku adalah peminat fanatik kalian..
meh sini sign kat belakang nie~

p/s: Nama glamer adalah Myra

Anonymous said...

eh kakmin..
merekapon tau kakmin penah merokok..jgnla smack collarbone..smackkan punggungnya..muahahahah

jetjetsemot said...

ye..mmg nk kne smack..alamak..sok senin..aku x rekod lagi..mati den..prektis pon idak..haha..myra..ko nk cover aku x??

Anonymous said...

aku telan panadol jap gik jetjetsemot,kalo ko pun paksa aku

Minci said...

euw.. tk kuasanyer guna nama myra...hahaha~ weyyy.. ingat punggung I nih kusyen apa??? muahahahha~~

jetjetsemot said...

myra cm pondan la nme nad..eheh..x la..cm gadis ayu..jgn telan panadol la..lmbt sgt efek tuh..punggung kakmin mm kusyen..kusyen sofa yg empuk..haha..ok x aku jadik cover magazine tuh?bce x tajok die..apela korg ni..

Minci said...

baca sangat.. betul ker tuh kau? menariknyerrrrrrrrrr hahaha

jetjetsemot said...

haah..tu aku la..ajib, amin dgn aku buat sblom aku fly sni..haha..saiko gile..

puteri nad said...

cun~
kekeke kenapa remajha

puteri nad said...

motif myra cam pondan jet? malahan nama asli wanita..cara sebutan dia adalah moira boley? wahahhaha..lagikla pondan kan kan?

erm kakmin sangat cushiony ur punggung! jet pukul lg!

Anonymous said...

ngeh2
tergelak bace introduction jetjetsemot
nway ma fren
selamat thn baru 2007~

jetjetsemot said...

Remajha sebab sounds jawa-ish sket la..ktenye ada mawi dalam magazine tuh..tgk carefully a myra..x kose..yes pengurus,epi new year to u too!

Minci said...

selamat hari lahir buat jetjetsemot~~

Anonymous said...

epi besday jajah

Minci said...

eyyy...jetjetsemot.. ko gi karaoke kat mana? bila?

Anonymous said...

ye ye
epi besday jetjetsemot
perasan tak aku wish new year tu
time 00:00
ngeh3

jetjetsemot said...

oo..kalian..tengs for the wish..

myra-tengkiu lovey..epi new year yeh..

biskutmuka-tengs gak..looking forward to my cake..eheh..aku g karaoke kat penang tuh..jao dr mak bapak..klu tak,matila..haha

pengurus-tengs..oo..dasat tepat ko wish new year..mantap2..kuasa veto gile..

rafiQue said...

ehehhe cam bese motto boss...SEMANGAT2 jadah tul oi jet bangun buat latihan vocal skit ekekeke..gurau je..ingat nak buat video sekali utk setiap lagu amacam artis2 sekalian?

jetjetsemot said...

asalkan ko bahgie bos..i dun mind at all

jay aizat said...

selamat new year 2007...wah..aku punya penerangan pun ada tentang aku..hahaha..artis harapan..nie yg buat takleh tidur nie nk kira berapa kos nk buat album..hahahaha...hepi besday jet...mudah2an di murahkan rezeki...

Anonymous said...

jad..
ke tabley tido sebab len

woi jet cptla update..ceritera ko

jetjetsemot said...

ni bukan akunye sorg blog la..
suh org len la pulak buat entry..

jay aizat said...

hye semuak....myra(huhuhu..sedap nama)aku nk kira budjet nie nak ..terbit kan album nasyid...hahaha...berapa ek kos...