Thursday, December 20, 2007

gamba dolu-dolu

Selamat hari raya aidiladha aku ucapkan kepada seluruh masyarakat Muslim yang faham apa yang aku taipkan ini. Raya? OK lah. Rasa seronok dapat bersolat dan bertakbir dengan ahli keluarga walaupun tak semua ada. Makan pun 'best', kan. Heh. Aku nak pakai baju kurung tapi kata mereka mana ada orang pakai baju kurung waktu raya haji. Eh, suka hati akulah. 'Last-last' aku hanya pakai kain baju kurung dengan 't-shirt'. Sebenarnya sebab tak ada seluar. Haha. Pakai sepasang kang takut mereka kata aku semangat sangat. Sekarang rumah ni dah kosong. Masing-masing membawa keluarga keluar bersuka-ria. Tinggal aku, adik, dan mama saja di rumah.

Sebenarnya aku bukan nak membebel pasal raya. Hari ini aku nak tunaikan hutang 'tag' daripada Kasyah yang tak berkesempatan aku buat dulu kerana tiada sumber gambar. Sekarang aku sudah di Malaysia, banyak gambar...maka aku nak bikin 'eksen'. Jadi, di bawah adalah gambar-gambar aku sewaktu kecil. Dipilih dengan molek supaya nampak comel setiap masa. Gambar tak comel tak diletak. Heh. Buruk perangai.


Itu aku, yang tercacak rambutnya dan didukung oleh nenek aku. Bukan nenek kalian.


Aku, didukung oleh ayah aku sewaktu majlis cukur jambul. Apasal aku dah besar baru nak ada majlis? Sebab nak tunggu sepupu aku yang lagi lima orang lahir pada tahun yang sama. Jenuh, beb.




Bergambar dengan kakak, mama dan kakak angkat aku dengan di'monitor' oleh abang-abang aku di belakang. Masa hari raya rasanya.




Gambar-gambar kami sekeluarga di Jakarta, Indonesia. Aku yang paling katik. Gambar atas sekali disusun mengikut ketinggian. Haha.






Semua gambar di atas ada aku. Pandai-pandailah kalian 'spot' sendiri.


Bergambar dengan sepupu-sepupu aku. Aku berbaju merah.


Aku berbaju hitam, menunjukkan gigi bersama-sama abang-abang dan kakak aku. 'Cheese' lah kot. Heh.


Adik aku baru lahir masa ini.




Gambar-gambar aku selepas era kelahiran adik aku.


Nak juga tunjuk gambar ni. Haha. Bukti jambul depan aku cuba dikerintingkan oleh mama. Aku selalu bercerita kepada 'housemates' aku. Jadi, nak tunjuklah kan. Bila aku tanya mama, kenapa...dia hanya tergelak besar. Lawak..lawak.

Dan akhir sekali, 'pose' istimewa dari aku untuk kalian.

10 comments:

Anonymous said...

comelnye isteri abg ni dari dulu hingga skrg....

Pengurus Za said...

ahaks amuro

kak jet muke tak berubah..dari kecik smpai beso rambut cacak2!

kawaii~

sheilazrien said...

jojet..

k0 sangAt cutE maSe kEchik..
skAng x cute to jelita..
b0leyh x?! hahaha

notakaki: byk sungguh gAmbar kamu yeR..

bzz said...

Nice collection

*Gambar yg 2 org mengadap pemandu yg sedang mengambil gambar tu... Mcm selalu tengoklah time orgnya dah tua skek... :p

Ps-Mana gambar elepen? Xde ke?

jetjetsemot said...

amuro..err..pala korok ok..hahaha..

fizatul..cacak2 maksod ko keras tanpa penggunaan gel rambut ke?hehe..

majod..jelita mende..byk jerawat ni..ngahah..yeh, byk gambaku..kalu gi ruma makcik aku, musti lagi byk aku letak sebab die simpan byk collection..

bzz..mekaseh ya mbak..oh, adeka anda merefer kepada gamba muka masam sy yang diambil oleh fiza di airport dalam blognye itu?haha..sama la kan??dolu mse kecik blom suke elefen lagi la incik..

p/s:eh, aku lupa nak tag orang..ni secara rasminye aku tag fizatul, majod dan bzz..haha..bile kelapangan la yeh..amuro kalu nak letak gamba, letak kat frenste..heh..kang nanges lak tak ajak die..

Anonymous said...

thanks menunaikan tag ini..huhu.

masa kecik comey nye cik jet ni...sib baik tak berjiran..kalo tak dah ngurat dah..har har.

ada gmbar yg xpakai baju kan..huhu..

bzz said...

Yup... yg tu la...
Mengikut gambar... Awak minat band yg mana masa? Clash, Damned, Sex Pistol or Ramones?

Mesti time sewel kat MU asik nak 'oii oiii oii' ngan memember nih... Mahahaha...

Minci said...

alahai.. comelnyer kak jet kiter..

jetjetsemot said...

kasyah..ni ape ke he nama da cam nama gadis ni..nasebla bukan jiran..kalu tak kena ketuk kepala mung dengan handle beskal..jangan men2..gamba tak pakai baju..oh, mestila ada ok..kimiwa ebuesta mitae..lalalala~

bzz..ape kome merepek ni?sume band tuh tak kenal kecuali ramones..tuh pun pena denga nama je..'oi..oi'??diriku amat konpius dengan kenyataan mu itu..

kamen da ade tenet..wohooo...mestila kite comel..kite kan bersaudara..hahah..saiko..

Anonymous said...

jet! ko mmg truly awek cun...