Wednesday, April 18, 2007

omsik..omskirk..


Dah habis exam. Alhamdulillah. Malam tadi sebelum tidur, aku terbayang balik Malaysia. Ceh, baru habis exam final year 4 dah kemaruk nak balik kan. Aku terbayang part baru sampai kat KLIA. Abang-abang dan adik lelaki aku yang jemput. Aku pergi dekat setiap sorang, aku cakap "Nak peluk, boleh?" Heh. Diorang cam teddy bear. Rugi woo tak peluk. Sedap.
Last time aku balik Malaysia, abang aku Aril yang jemput. Dia professional dengan sikap tak 'on-time' dia. Kalau nak suruh dia sampai on time, korang kena tipu dia sejam awal dari masa yang ditetapkan. Sebab kalau korang suruh datang pada masa tertentu, sejam kemudian baru dia muncul. Aku tak tipu dia pun masa aku balik Malaysia aritu. Tak ingat pukul berapa aku cakap, tapi yang pastinya dia sampai sejam awal. Dah lah tunggu kapal terbang yang salah. Aku ulang banyak kali kata aku naik Emirates, tapi dia nak juga tunggu Gulf Air. Haa..hamek ko..Pastu, bila aku sampai kat balai ketibaan dia dah ada. Dia bebel dulu sikit. Maklumlah, first time tersampai awal. Lepas tu dia kata, 'Nak peluk sikit boleh?' Yey, dapat peluk. Maka itulah visi dan misi aku bila balik Malaysia nanti. Bila jumpa nanti nak cakap, 'Nak peluk!'
Adik aku pulak mesej pagi tadi. Katanya tiba-tiba rindu. Dia mimpi aku. Aku naik kapal terbang dan berpisah dengan dia lagi.
Arieq pulak tanya, 'Bonda, bila bonda nak balik? April eh? Cepatlah balik. Ummi pun nak balik rumah Mama ni.'
Aku cakap aku tak balik. Aku balik lama lagi, Disember nanti, time birthday Sarra. Dan dekat dengan birthday Arieq. Dia kata lagi, 'Oh, tak ada orang nak hantar bonda pegi airport eh?' Aku gelak je. Kepala korokmu Arieq, airport tuh 8 juta kali pun bonda boleh sampai. Tiket flight bukan free, incik kecik.
Sindrom merindui dan dirindui budak-budak laki keluargaku. Haishh..mau balik ni. Mau lepak sama mereka pegi Genting. Mau makan mihun goreng Mama dikala breakfast dengan telur mata kerbau dengan cili jeruk. Mau peluk teddy bear semua. Mau makan barbecue sama mereka. Mau.. Mau..Mau..Yeh, saya mauk..

5 comments:

Minci said...

sob sob.. maka aku omsek jugak...
nak mkn bbg jugak... after project option..haha

Anonymous said...

omsik jgk..nk mkn ketam..jet!! mintak mak ko post ketam plis!! nk fresh punye..pastu yong taufu..taufu fa..sotong..udang besor..bla bla bla..nk balik!!

yey!! dah abes exam!!

Anonymous said...

waa..naek emirates...cool~
bbq la kt preston..hehh..
we all maybe bbq wiken nih..
bwt medic kt UK bape tahun?eheh

jetjetsemot said...

ya..omsik..bbq ruma kami len..ade budak kecik lari2..klu buat kat preston, sape pulak yg nak lari?yasmin?tak cukup kecik..

ketam..sile pegi pantai tangkap sje..huda kte die nampak ketam..nanti die ajak ko pegi carik kat market..tp tibe2 die tak sure..ktenye mebi die mimpi..bengong..heh..

emirates makanan die sedap..buat medic kat uk smpi mati..mak tak kasik balik..suro keje sni..matila~

Anonymous said...

pon omsekkkkk gakkkkkkkk..
nakkk balekkkkkkk