Tuesday, March 20, 2007

cinta ada di udara

Happy anniversary aku ucapkan kepada dua orang 'lovey dovey' yang sudah berkecintaan selama setahun. Ye! Berkat mata aku yang tajam, aku telah terlihat tanda 'ulang tahun!!' pada kotak kalendar bertarikh 20 Mac dengan sticker love yang membuktikan 'insyaAllah' kebenaran firasat aku. Mereka inilah contoh makhluk yang bercinta dari kejauhan tanpa pernah bersua muka secara 'live' walau sekali pun, sepanjang ber'couple'. Seorang di Malaysia manakala seorang lagi di UK tapi masih going strong, insyaAllah. Dengar khabarnya yang si gadis bakal menjadi ibu 2-3 tahun lagi dan si pemuda pula katanya insyaAllah akan mengadakan kenduri kalau ada rezeki, bila kami yang berada di UK ini pulang ke tanah air. Hopefully bukanlah kenduri arwah atau kenduri doa selamat yang beliau maksudkan. Kukuhkan hubungan berlandaskan iman ye korang. Aku, dan aku yakin semua yang sayangkan korang sebagai kawan, mendoakan kebahagiaan korang sehingga ke jinjang pelamin. Tak cukup sampai situ, aku 'up' lagi sampai ke liang lahad.

Aku tidaklah layak menjadi orang yang menasihati pasangan-pasangan bercinta ini kerana lack of experience tapi ingatlah selalu bahawa benda yang indah di hujung jalan itu bila nak gapainya pasti banyak halangan, maka apa saja cabaran yang korang lalui SABAR, TOLAK ANSUR, IKHLAS, tabligh~, fatanah~, semua sekalilah sifat yang baik, nak kena ada. Jangan simpan dalam hati, nanti jadi daki. Kalau marah, jangan bercakap dulu. Kasi otak 'absorb' dulu situasi, timbang balik dan fikirkan jalan terbaik untuk selesaikan. Adess, susah gak nak kasi nasihat ni. Haha.. Tak pandai nak nasihat hokey! Best of luck. Biskutmuka, ko sambung pulak.

'Love is like a mountain,
hard to climb,
but once you get to the top
the view is beautiful'

'We sat side by side in the morning light
and looked out at the future together'


ZA dan ABANG, salin..salinlah tips mengeratkan hubungan dari pakar motiBASI persendirian anda ini-Dr Jet~

6 comments:

Anonymous said...

hehe
thanks Dr Jet~

Minci said...

pertamanya nak gelak sbb jet dah jadi pakar motiBASI..eish.. byk sgt mkn nasik basi budak nih.. pastuh tk pepasal badan berdaki..

cik ZA,
slmt ulangtahun..aku tk reti ah nk bagi ucapan panjang2 pasal cinta nih..
apapun, aku doakan korang kekal sampai ke syurga.. bukankah rumah itu syurga? haha.. apa lah aku merepek nih..
skali lagik, slmt hari IBU.. :P

Anonymous said...

bila lak Jet mkn nasik basi?
ko mkn kat ne Jet?
haha

thanks kakmin..selamat hari IBU!
hehehe~

jay aizat said...

Happy anniversary kepada korang...za n abg raf..abg tu..huhuhu...moga korang menjadi psgan yg bahagia...insyaAllah..hingga sampai ke akhir hayat....tak sbr aku nk tgk korang kawen...bila la ek..dh lama tak mkn nasi minyak...

Anonymous said...

trimas2!
nasik minyak? beli je kat kedai..ade kan??

jetjetsemot said...

hoo..pesal lak aku mkn nasik basi ijad mkn nasik minyak?x aci~